30.11.2020

Sähköverkon asiakastietojärjestelmä uudistuu – huomioi nämä!

Sähköverkon asiakastietojärjestelmämme uudistuu – Raahen Energia Oy:n asiakas, huomioi muuttuneet laskutiedot

Kaikille sähkön verkkopalvelulasku joulukuussa

Olemme uudistamassa asiakastietojärjestelmämme palvellaksemme sinua entistä paremmin. Uudistuksen yhteydessä sähkönkulutus laskutetaan 30.11.2020 saakka ja kaikki asiakkaamme saavat sähkön verkkopalvelulaskun joulukuussa. Tämän jälkeen laskutusrytmi palaa ennalleen.

Sähkön verkkopalvelulaskun maksun saaja ja tilinumero muuttuvat

Järjestelmämuutoksen vuoksi laskun maksun saaja ja tilinumero muuttuvat laskuilla ensi vuonna. Tämän tiedotteen kääntöpuolelta löydät tarkemmat ohjeet e-laskuun ja suoramaksuun. Tiedotamme muutoksista lisää myös seuraavan laskun mukana lähetettävällä liitteellä. 

Energiatili palvelee jatkossakin sähköverkkoasioissa 

Energiatili on sähköisen asioinnin kanava, jonka kautta voit asioida silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Maksuton palvelu on avoinna aina, 24 tuntia vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä. Energiatililtä saat jatkossakin sähköverkkosopimukseen ja sähkönkulutukseen liittyvät tiedot helposti ja ajantasaisesti. Muuttoon liittyvät ilmoitukset tehdään oman sähkönmyyjän online-palvelussa.

Saan yhdistetyn sähkölaskun Oomilta ja Raahen Enrgialta, mikä muuttuu?

  • Jos olet aikaisemmin maksanut sähköenergian ja sähkön verkkopalvelun samalla laskulla, saat jatkossakin yhdistetyn laskun.
  • Jos käytössäsi on e-lasku ja olet Osuuspankin asiakas, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Saat jatkossakin laskun verkkopankkiisi. Jos olet jonkin muun pankin kuin Osuuspankin asiakas, hyväksy Oomi Oy laskuttajaksesi verkkopankkisi etusivun ilmoituksesta.
  • Jos käytät suoramaksua ja olet Osuuspankin tai Nordean asiakas, sinun ei tarvitse tehdä muutoksia. Jos olet jonkin toisen pankin asiakas, tee uusi suoramaksuvaltuutus uuden laskun tiedoilla.
  • Jos käytössäsi on perinteinen paperilasku, huomioithan uuden maksun saajan ja tilinumeron maksaessasi laskun.

Saan sähkön verkkopalvelulaskun Raahen Energia Oy:ltä ja sähkönmyyntilaskun joltain muulta myyntiyhtiöltä kuin Oomilta, mikä muuttuu?

  • Jos käytössäsi on e-lasku tai suoramaksu, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Saat jatkossakin laskut entiseen tapaan.
  • Jos käytössäsi on perinteinen paperilasku, huomioithan, että maksun saaja ja tilinumero ovat muuttuneet.

Laskutusyhtiön muutos

Raahen Energia Oy:n laskuttajana on aiemmin toiminut Oulun Sähkönmyynti Oy, joka jatkoi toimintaansa Oomi Oy:nä. Oomi läpilaskuttaa alueella Raahen Energia Oy:n sähkön verkkopalvelumaksut niille asiakkaille, jotka ovat Oomin sähkönmyyntiasiakkaita.